Het Recycling Forum vernieuwt
maandag 13 december 2021
Taalpuristen onder u zullen wellicht zeggen: vernieuwt met een “t”; wanneer er nieuwe leden toetreden is het toch vernieuwd met een “d”?
U heeft helemaal gelijk, maar ik bedoel in dit geval een vervoeging van het werkwoord vernieuwen in de onvoltooid tegenwoordige tijd.
Het Recycling Forum is overigens toevalligerwijs ook vernieuwd (met een d). Het Recycling Forum, opgericht in 2016 als vervolg op de toenmalige Raad van advies, heeft lange tijd in een ongewijzigde samenstelling kunnen opereren en heeft de vereniging ondersteund met het geven van gevraagd én ongevraagd advies over diverse maatschappelijke onderwerpen die gelieerd waren aan de Recyclingindustrie en de Circulaire Economie.
Op donderdag 11 november hebben wij op gepaste wijze afscheid genomen van 3 leden van het Recycling Forum en tegelijkertijd 3 nieuwe leden geïnstalleerd. Menno Knip, Ger de Jong en Jan Storm hebben plaats gemaakt voor Jessica van Eijs, Wouter Koenderman en Yves Luca.
Onder het genot van een mooi diner en goede wijn zijn ervaringen uitgewisseld en hebben de nieuwe leden de sfeer van het Recycling Forum kunnen proeven. Het bestuur van BRBS Recycling is zeer verheugd met de toetreding van de nieuwe leden en is de oud leden zeer erkentelijk voor de inbreng en het advies.
In de komende uitgaven van BEwerken zullen de nieuwe leden zich één voor één bij u introduceren, wellicht bent u ze zelfs al tegengekomen bij het Recyclingsymposium op 17 november jl.
Nu nog even terugkomend op de titel van dit artikel en de werkwoord vervoeging: het Recycling Forum vernieuwt. Zoals iedere goed opererende vereniging kijkt ook BRBS Recycling naar de toekomst, dit kunnen we niet door de ervaringen uit het verleden en de brede behoefte vanuit de maatschappij te negeren. Ons Recycling Forum helpt ons met hun visie de vereniging te vernieuwen en scherp te houden voor toekomstige ontwikkelingen.
Ik wens de leden van het Recycling Forum dan ook veel succes toe en neem bij deze de gelegenheid te baat om de oud-leden Jan Storm, Menno Knip en Ger de Jong nogmaals te danken voor de gesprekken en hun constructieve inbreng.
Otto Friebel
Directeur BRBS Recycling
- Circulaire Economie
Beleid
Hoe een onvoorspelbare CO2-heffing de recyclingbranche in onzekerheid laat
11 juni 2026 De Afvalbranche staat voor een onverwachte en ingrijpende uitdaging. De CO2-heffing voor afvalverbrandingsinstallaties (AVI’s) stijgt onverwacht en fors. Veel forser dan iedereen had voorzien. Maar het zijn niet alleen de exploitanten van de AVI’s die deze klap voelen. De consequentie is dat deze ho... lees meer
Recycling
Humberto Tan verzorgt aftrap landelijke inlevercampagne batterijen ‘Doe maar apart’
16 juni 2026 De jaarlijkse campagne ‘Doe maar apart’ is op 15 juni van start gegaan. Met radiospotjes, op social media en met opvallende posters door het hele land wordt opgeroepen om lege batterijen of elektrische apparaten met batterijen erin altijd apart in te leveren. De boodschap: batterijen en apparaten ho... lees meer